در این مقاله در نظر داریم اطلاعات مفیدی در این زمینه ارائه داده و راهنمایی کاملی برا برای خرید بهترین کیفیت مه پاش مرغداری در اختیار کاربران عزیزمان قرار دهیم. همانطور که ما به مقدار مشخصی آب و غذا نیاز داریم گیاهان نیز به مقدار آب در دسترس خود حساس هستند. مثلا فرض کنید که ما 3 تا گیاه کاملا یکسان داریم. پس به صورت جمع بندی این طور می گوییم که هر گیاهی نیاز به مقدار آب مخصوص خود دارد و از آن مهم تر نظم آبیاری به منظور به وجود نیامدن تنش آبی در گیاه است و این امر تنها با استفاده از تایمر آبیاری صورت می پذیرد. تغیر درسطح زیر کشت گونه های گیاهی نیازمند به روز رسانی سیستم آبیاری متناسب با آن ها می باشد که در غالب تعمیر و نگه داری انجام می شود همچنین تایمر های آبیاری نیاز به به روز رسانی تنظیمات فصلی می باشند و در فصل سرما نیز می بایست برای جلوگیری از یخ زدگی تایمر های آبیاری باز شوند که همه این فعالیت ها نیز در غالب تعمیر و نگه داری انجام می پذیرد. 

این مساله در کشت های صنعتی و نیمه صنعتی مانند گلخانه چندین برابر خود را نشان میدهد. مدل بدون محفظه در داخل محیط گلخانه یا فضای بسته استفاده میگردد و مدل محفظه دار را میتوان در محیطهای سرباز نیز استفاده کرد . برای فضاهای سبز بزرگ مانند باغ و گلخانه از تایمرهای کنترلری هانتر و در فضاهای سبز ساختمانی مانند روف گاردن و تراس گرادن و حیاط و غیره از تایمرهای مکانیکی و دیجیتالی استفاده می¬شود. دسته سوم تایمرهای به شکل کنترلر هانتر هستند که برای فضاهای سبز خیلی بزرگ کاربرد دارد. این تجهیزات نظافتی کارآمد از لحاظ نوع کاربرد به دو دسته اصلی کارواش خانگی و کارواش صنعتی تقسیم بندی می شوند. با افزایش کارایی سیستم های مه پاش موجود در بازار بسیاری به دنبال یافتن کاربرد این محصولات هستند. چک کردن زمان آبیاری : در ماه یکبار به صورت رندوم زمان آبیاری چک شود تا از زمان آبیاری مطمئن شوید که اختلالی در آن ایجاد نشده باشد.

در حقیقت در یک سیستم آبیاری اتوماتیک مغز سیستم همان تایمر آبیاری است که مشخص می کند چند وقت یکبار و هر بار چند دقیقه آبیاری انجام شود. یک پیچ برای تعیین دور آبیاری می باشد (FREQUENCY TIME ) که قابلیت تنظیم از یک ساعت تا یک هفته را دارد و یک پیچ تنظیم دیگر (RUN TIME) برای تعیین زمان آبیاری که قابل تنظیم از یک تا 120 دقیقه می باشد. این دستگاه دارای دو پیچ تنظیم می باشند. براساس تعداد خروجی، تایمرها به دو دسته تایمرهای تکخروجی و دو خروجی تقسیم میشوند. به این شکل که شیر برقی تایمردار از یک طرف به شیر آب بسته شده و از طرف دیگر شیر تایمر دار به لوله های 16 آبیاری وصل می گردد و با تنظیم تایمر شیر برقی آبیاری گلها هنگام مسافرت انجام می گیرد. آبیاری اتوماتیک باغچه توسط یک شیر تایمر دار یا شیر برقی تایمردار انجام می گیرد.

کنترلر آبیاری اتوماتیک دارای دو مدل بدون محفظه و محفظه دار میباشد . معمولا از این نوع کارواشها برای مصارف سبک صنعتی استفاده میگردد و انتظارات از آن کمتر از یک کارواش سه فاز صنعتی و یا یک سری HD کارچر میباشد. اگر شما جزء آن دسته از افراد علاقه مند به گل و گیاهان هستید و نگران آبیاری گیاهان داخل منزلتان در هنگام مسافرت و یا آبیاری باغ و گیاهان داخل ویلای خود می باشید، در اینصورت نیازمند سیستم آبیاری اتوماتیک هستید که داشتن تایمر برای آن لازم و ضروری است. به این معنا که اگر این مقدار از حد معینی کمتر شود گیاه خشک شده و اگر از حد معین دیگری بیشتر شود نیز باعث پژمردگی و فاسد شدن ریشه گیاه می¬گردد. حال اگر شما قصد آبیاری گلها هنگام مسافرت را دارید، دستگاه آبیاری اتوماتیک گلدان یا آبیاری اتوماتیک باغچه جزء سیستم های آبیاری هوشمند می باشد که از خشک شدن گیاهان و درختان شما جلوگیری کرده و هنگلم مسافرت آبیاری درختان و گیاهان را انجام می دهد. همچنین برای فضاهای خیلی کوچک یا تعداد اندکی گلدان(حدود 20 تا 30عدد) استفاده از تایمر تک خروجی پاسخگوی نیاز آبیاری است.