ساسمونگ از برندهای نام آشنا در گوشی های هوشمند اندرویدی است که بخاطر کیفیت و تکنولوژی بی نظیر تلفن های همراه از محبوبیت زیادی میان کاربران تلفن های همراه برخوردار است. باتری سامسونگ و خرید آن از مسائلی است که کاربران گوشی های هوشمند سامسونگ به آن توجه ویژه ای دارند. همراه با افزایش کاربردهای تلفن های همراه و هوشمند شدن این ابزارهای ارتباطی مفید در دنیای ارتباطات پر سرعت امروزی، باتری ها هم به عنوان تامین کننده اصلی انرژی تلفن های  همراه پیشرفت های قابل ملاحظه ای کرده اند. زیرا با افزایش کارایی تلفن های اندروید، انرژی مورد نیاز برای بهبود عملکرد آن ها هم بیشتر شده است.

باتری های اولیه که در گوشی های همراه استفاده می شدند، بزرگ و سنگین بودند و ظرفیت شارژ آن ها محدود بود. البته قابلیت شارژ شدن مجدد باتری ها در تلفن های همراه یکی از بزرگ ترین دستاوردهای مخترعان در این گونه از گوشی ها بود که باتری های سامسونگ یکی از پیشگامان در این نوآوری و پیشرفت شگفت انگیز هستند. در ادامه روند تکاملی باتری های را از گوشی های ساده تا گوشی های هوشمند اندروید پیشرفته کنونی برای شما بیان می کنیم، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

اولین نسل باتری ها در تلفن های همراه

باتری های نیکل کادمیومی اولین نوع از باتری ها قابل حمل بودند که تولید شدند. وزن زیاد، ظرفیت کم، اندازه بزرگ و طول عمر کم از معایب این دسته از باتری های تلفن های همراه به شمار می رفتند. علاوه بر این، این باتری ها دارای مشکلاتی چون داغ شدن زیاد گوشی در زمان مکالمه، اثر حافظه ایی و ایجاد خطرات محیط زیستی برای کاربران و محیط زیست درهنگام بازیافت هم بودند. خوشبختانه در باتری های سامسونگ تولید این نسل از باتری ها به طور کامل منسوخ شده اند.

باتری های نیکل هیدرید فلز نسل بعدی از باتری های تلفن های همراه هستند، که بر خلاف باتری های نسل اول شارژ آن ها سریع تر انجام می شدند. در مقایسه با باتری های نیکل کادمیومی اندازه کوچک تر و ظرفیت آن ها بیشتر شد، اما همچنان مشکلاتی چون طول عمر کم، تخلیه سریع و نیاز به شارژ شدن های مکرر در این نسل از باتری ها به چشم می خورد.

انواع باتری های سامسونگ

نسل های بعدی باتری ها تلفن های همراه به ترتیب، باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلمیر هستند که اکنون تمام باتری های گوشی های هوشمند از این دو نوع باتری های جدید تهیه می شوند و شما پیشرفت های قابل توجهی در این نسل از باتری ها را می توانید مشاهده کنید. میزان ولتاژ، ظرفیت و طول عمر این باتری ها با توجه به کارکرد گوشی های همراه جدید متفاوت هستند.

باتری های لیتیوم یونی از بهترین و پر کاربردترین باتری های سامسونگ هستند که از سخت افزارهای قدرتمند آن به شمار می آیند و به خوبی توانسته اند نیاز کاربران را در بسیاری از موارد در باتری های تلفن های همراه اندروید و حتی iso را تامین کنند. از ویژگی های خوب این نسل از باتری های سامسونگ می توان به وزن کم، ظرفیت بالا، شارژ سریع، طول عمر بالا و ابعاد کوچک تر آن اشاره کرد.

باتری لیتیوم پلیمر از جدیدترین نسل باتری های گوشی های هوشمند سامسونگ هستند، که در مقایسه با باتری های لیتیوم یونی از ایمنی و ظرفیت بالاتری برخوردارند. وجود پوشش بسیار محکم در کل سطح این باتری ها، مقاومت آن ها را در برابر صدمات احتمالی ناشی از ضربه خوردن، آتش سوزی و یا افتادن گوشی ها به میزان زیادی افزایش داده است. برتری جدیدترین نسل باتری های پلیمری شامل امتیازاتی چون وزن بسیار سبک، ظرفیت بسیار بالا، افزایش قابل توجه طول عمر باتری و قابلیت شارژ آسان و سریع است که سبب محبوبیت و کاربرد فراوان این نوع از باتری های سامسونگ در میان کاربران تلفن های همراه شده است.

با این حال، اکنون استفاده از باتری های لیتیوم یونی در میان کاربران گوشی های اندروید سامسونگ رایج تر است. زیرا علاوه بر تمام ویژگی هایی که در بالا به آن ها اشاره شد، قیمت مناسب تر این باتری ها نسبت به باتری های لیتیوم پلیمر است. هرچند میزان رضایت بالاتری در استفاده از باتری های لیتیوم پلیمری وجود دارداما قیمت بالای این باتری ها، کاربران تلفن های همراه سامسونگ را به استفاده بیشتر از باتری های لیتیوم یونی ترغیب کرده است.

در زمان خرید باتری سامسونگ به چه نکاتی باید توجه کنید؟

باتری های جدید سامسونگ از طول عمر خوبی برخوردار هستند، اما بعد از به پایان رسیدن عمر مفید و یا خراب شدن آن ها قطعا باید به فکر تهیه یک باتری جدید برای گوشی خود باشید. خوشبختانه برند نام آور سامسونگ خدمات بسیار خوبی را برای کاربران تلفن های همراه خود در نظر گرفته است که وجود نمایندگی های متعدد برای خدمات بیشتر به کاربران یکی از این اقدامات است.

با خرید باتری ها از نمایندگی های معتبر سامسونگ، می توانید با اطمینان کامل باتری های سامسونگ اصلی را با قیمت مناسب تهیه کنید. سامسونگ اطلاعاتی مانند ظرفیت، ولتاژ، جنس و مدل باتری را برای اطلاع بیشتر کاربران درج کرده است. دقت کنید که مدل باتری را متناسب با مدل گوشی اندروید خود تهیه کنید. در هنگام خرید ارائه گارانتی و ضمانت خرید از سوی نمایندگی های سامسونگ الزامی است.

بالا بردن طول عمر باتری های تلفن های همراه با چند راه ساده

مراقبت و نحوه صحیح شارژ باتری ها بر طول عمر و ظرفیت استفاده از آن ها را افزایش می دهد. قرار ندادن باتری در شارژ طولانی، اجتناب از نصب اپلیکیشن های متعدد، قرار دادن نور صفحه نمایش در حالت خودکار و اجتناب از کار کردن با گوشی در زمان شارژ شدن از جمله راه های ساده ایی است که برای افزایش طول عمر باتری سامسونگ می توانید انجام دهید. در زمان های که از گوشی استفاده نمی کنید، بهتر است تمام برنامه ها را ببندید تا از مصرف انرژی باتری و تخلیه سریع آن جلوگیری شود.

نتیجه گیری

در این مقاله انواع باتری های جدید سامسونگ و ویژگی های آن ها را بیان کردیم. قابلیت حمل، قابلیت شارژ سریع، ظرفیت و مقاومت بالا، سبک بودن، طول عمر بالا و قیمت مناسب از جمله ویژگی های باتری های استفاده شده در گوشی های اندروید سامسونگ هستند. بهترین مزیت باتری های سامسونگ ایمنی و مقاومت بالای آن ها در برابر ضربات احتمالی است.

منبع انواع باتری سامسونگ:

https://fonishop.com/product-category/battery/battery-samsung/